”Vi vill vara fina på bilderna”

Igår träffade jag ett brudpar som ska gifta sig inom snart framtid. Inom väldigt snar framtid faktiskt, då de gifter sig idag! Lite hastigt och lustigt fick jag deras sista-minuten-bokning tidigare i veckan och jag blev jätteglad att jag hade möjlighet att säga ja på deras förfrågan!

Under konsultationen igår frågade jag (som jag alltid gör) om de hade några särskilda förväntningar på fotograferingen och om det var något som var särskilt viktigt för dem. Då svarade de: Nej, det enda vi vill är att vara fina på bilderna”. Det var ett sånt genomärligt svar och det gjorde mig glad att de sa så för det är det viktigaste för mig också!

Och vet ni? Alla blir fina på bild, det gäller bara att plocka fram en äkta känsla, ett äkta leende, ett äkta skratt. Det är det som är det fina hos människor, den där äktheten inuti, som kommer fram så fint när man skrattar och ler.

ImageEva & Micke 2011-07-16

En reaktion på ””Vi vill vara fina på bilderna”

Kommentera

