Dagens marknadsföringstips – så får du fotojobb direkt!

Mitt tips för dagen om hur du får jobb direkt är helt enkelt att synas in action med din kamera. Jo det är sant, det kan leda till jobb!

Idag hade jag provfotografering med Maria och Jimmy som gifter sig i början på maj. Bäst vi håller på och fotograferar utanför DeGeerhallen här i Norrköping sticker en man ut huvudet och frågar om jag kan komma in och fota lite inför kvällens konsert och även om jag kan fota just konserten som skulle hållas senare på eftermiddagen. Haha det gäller att vara rätt kvinna på rätt plats vid rätt tillfälle! Han sa till mig sedan när jag kom in att ”det var bara en impuls jag fick när jag såg dig där ute med kameran”. Jag måste ha sett väldigt säker ut på det jag höll på med och jag svarade honom glatt att ”det var en mycket bra impuls”.

Sedan lyssnade jag på The worlds greatest hela vägen hem och kände mig som bäst i världen, snacka om självförtroendeboost!

Jimmy var snäll och skickade mig ett par behind the scenes som han tog med sin mobil medan jag tog lite enskilda porträtt på Maria så här kommer dem.

bts_testfotograferingFoto: Jimmy Johansson

4 reaktioner på ”Dagens marknadsföringstips – så får du fotojobb direkt!

  1. Ping: Marknadsföringstips - Foto - ALFALEAD

  2. Ping: Marknadsföringstips - Fotografering - ALFALEAD

Kommentera

