Tilda tycker till – om filmen Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann

Igår kväll var jag på bio, på förhandsvisningen av Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Så nu tänkte jag försöka mig på en liten recension.

Handlingen
Nja får jag nog lov att säga.. Det började med en ihjälbiten katt och en sprängd räv och jag har jättesvårt att se skadade djur på tv/film så det var ingen hit för min del.. Men stundtals var den rolig och jag skrattade ett par gånger. Och andra stunder var den bara helt absurd och morbid.

Skådespelarna
Klockrena,  de gjorde hela filmen! Robert Gustafsson är ju i en klass för sig när det gäller att spela oberörd i extrema situationer och Mia Skäringer går inte heller av för hackor med sitt lite råa, ärliga sätt. Och det var inte bara dessa affischnamn som var bra, alla skådespelarna, även de mindre kända och de, för mig, okända spelade sina roller väldigt bra!

Sammanfattning
Det är handlingen som drar ner betyget för mig, jag förstod nog inte riktigt humorn i allt, den var bara rolig emellanåt. Skådespelarna drar upp betyget men det är ingen film jag skulle betala för att gå och se (kostade gratis för mig ;-))
Betyg: 3/5

4 reaktioner på ”Tilda tycker till – om filmen Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann

  1. Tänkte precis fråga som Maria, om du har läst boken. Tror nästan man måste göra det för boken är one of a kind om man säger så. En av dom bästa och roligaste böckerna jag läst! 🙂

    • Nej jag har inte läst boken. Tänker att det kanske inte är en så bra film om man MÅSTE ha läst boken för att förstå filmen 😛 Eller det kanske inte var så du menade? 🙂

Kommentera

