Tilda tycker till om Hobbit – Smaugs ödemark

Igår var jag på bio igen. Jäklar vad jag har sprungit på bio mycket nu senaste tiden! Eller ja, två gånger 😛 Men det är två gånger mer än vad som är normalt per år, haha!
Tänkte lite kort recensera filmen.

Handling
Klart bättre än första Hobbit-filmen, som jag mest tyckte var en parodi på Sagan om ringen. Nu i tvåan så hände det lite mer, handlingen gick framåt och det var lite mer action. Sedan fanns det fortfarande en del parodiska (är det ett ord?) grejer som var lite överdrivna men inte så att det tog överhanden tyckte jag.

3D
Jag såg filmen i 3D vilket var coolt, det var lagom mycket effekter tyckte jag, inte för mycket så man blir snurrig i huvudet.

Slutet
Alltså – INTE OKEJ! Klart att det kan sluta lite spännande och att man förstår att det ska komma ytterligare en film men detta var ju löjligt. Den slutade i princip mitt i en strid kan man säga. Kunde väl åtminstone gjort färdigt den.. Nej slutet gillade jag inte, jag var mäkta irriterad när jag fick ut från biosalongen!

Sammanfattning
Klart sevärd om man är LoTR-fantast och klart bättre än första Hobbitfilmen, men slutet drar ner betyget eftersom det gjorde mig irriterad. Alla cliffhangers moder liksom, gaah!
Betyg: 4/5

Har ni sett filmen? Vad tyckte ni?

Kommentera

