Foto, fika och fackspråk

Idag träffade jag Annie, det var inte igår 🙂 Vi gick en liten fotopromenad och riktigt nördade ner oss i foto- och företagsprat. Haha det bästa var när jag tog lite porträttbilder på Annie, hon satt ner på huk när jag fotade eftersom det var gråmulet, jag ville utnyttja ljuset uppifrån plus att bakgrunden blev jämnare om hon satt ner. Först tog jag lite liggande bilder, sen sa jag: Nu vill jag ta en stående bild också. Då reser hon på sig, hahaha! Jag trodde väl att hon som fotograf skulle förstå sådant enkelt fackspråk, men icke 😉 Det blev lite garv på det, haha!

Vi avslutade med en mysig fika på ett café där jag aldrig varit. En riktigt härlig eftermiddag och det kommer fler bilder från promenaden så småningom!

picture_0010fika picture_0062

Tack förresten för alla braiga tips ni kommit med på vad ni vill att jag bloggar om, fortsätt gärna kommentera med fler tips! 🙂

10 reaktioner på ”Foto, fika och fackspråk

  1. Ping: En ful plats kan ge fina bilder | Matilda Wik Fotografi

Kommentera

