En ful plats kan ge fina bilder

Förra veckan träffade jag Annie och passade på att ta lite porträttbilder på henne. Jag tänkte bara visa att en ful och vissen plats kan ge fina bilder. Bakgrunden jag valde var en vissen rabatt med grå-beigea färgtoner, sådana neutrala färgtoner brukar ge jättefina bilder eftersom ögonfärg och hudton kommer fram så fint då. Har man en bakgrund med starkare färger och dessutom kanske olika färger, brukar kameran ha svårt att ta hänsyn till allt det och då brukar det inte lika bra.
Dessutom fanns det lite vass (eller vad det var) på platsen som jag kunde använda i förgrunden för att mjuka till bilden ytterligare, jag gillar lull-lull i mina bilder 😉

När vi hade fotat klart sa jag till Annie: Gud vilken ful bakgrund! Hahaha!
Men oj så bra det blev på bild, här är en av bilderna på Annie samt en bild på den fula bakgrunden 😉

picture_0030 picture_0052

6 reaktioner på ”En ful plats kan ge fina bilder

    • Du är så fin och lätt att fota 🙂 Haha tänkte skriva lättfotad först men det blev lite knas det i skriven text, så det fick bli ”lätt att fota” istället 😉

Kommentera

