Välj fotograf efter bildstil

Här kommer en liten bloggserie med 10 inlägg som riktar sig till blivande brudpar. Hope you like’em 🙂

Tips till blivande brudpar #1 –  Välj fotograf efter bildstil

Alltid när jag får förfrågningar från blivande brudpar om jag kan fota deras bröllop så är det första jag gör att försäkra mig om att de tittat på mina bilder på hemsidan (och bloggen) och att de gillar vad de ser. Jag brukar också förtydliga vad min bildstil är i ord – ljusa, kontrastrika bilder med kort skärpedjup (den tekniska biten) som på ett avslappnat och naturligt sätt speglar äkta kärlek och känslor (den emotionella biten). Det är nämligen det viktigaste när ni väljer fotograf till er stora dag – att bildstilen hos den fotografen stämmer överens med den vision ni har om era egna bröllopsbilder. Dels för att ni ska få det ni vill, så att ni vet vad ni har att vänta så att säga. Men bildstilen ska också stämma överens med er personlighet tycker jag. Har ni mycket humor och gillar att skratta och busa? Eller är ni lite mer stillsamma och restriktiva? Är ni nykära och kan inte slita era läppar från varandra två sekunder? Eller föredrar ni kanske kramar framför pussar? Allt sådant spelar in.

104

Det finns flera andra aspekter som brukar spela in när par väljer sin bröllopsfotograf. Budget är en sådan, och tyvärr kommer den ofta högt på listan över vad som avgör vilken fotograf man bokar. Men mitt råd är att skriva BILDSTIL högst upp på den listan!

4 reaktioner på ”Välj fotograf efter bildstil

  1. Ping: Kommunikation är viktigt | Matilda Wik Fotografi

Kommentera

