Träningstips?

träningstips
Arkivbilder från 2009. Modell: Mattias Svanholm

Jätteofta på bloggar ser jag duktiga, disciplinerade bloggare som skriver att de ska på det eller det träningspasset, att de sprang si eller så långt eller att de på andra sätt tränat och/eller motionerat. Och min fråga är – hur gör ni? Jag skulle både vilja och behöva komma igång med nån typ av träning men jag kommer liksom aldrig dit. Och om jag skulle komma dit så skulle jag förmodligen tappa motivationen efter ett tag..

Jag är i stort behov av tips, både på hur man kommer igång och hur man håller igång! Hit me, vilka är era bästa tips?

2 reaktioner på ”Träningstips?

  1. Hej!
    Jag tror att det absolut viktigaste är tre vitala punkter; att sätta upp ett mål, att ha roligt på vägen och att hitta en träningsform som passar. Det tar ibland sin tid att hitta ”sin” grej. Jag har spelat fotboll i större delen av mitt liv och har därför inte haft några problem med någon av de tre punkterna. I höstas skrev jag dock in mig på ett gym med målet att rehaba, och då ska man veta att jag verkligen inte är en gymråtta, tvärtom har jag tyckt att det är direkt tråkigt. Det tog mig ett par månader innan jag hittade pass som jag tyckte var roliga och som jag ville gå ofta på. Nu känner jag att jag har fått bra flow på det hela.

    Men som sagt; sätt upp ett realistiskt mål med träningen. Och kom ihåg, det behöver inte vara att springa milen på 10 minuter eller att göra en Iron Man. 😉

    • Gud vilka bra tips tack snälla! Framför allt det där med mål blir nog nyckeln när det gäller mig tror jag, kan jag se att jag är på väg dit jag vill och kan följa resultatet längs vägen så borde det bli lättare! 🙂

Kommentera

