Kommunikation är viktigt

Tips till brudpar #3 – Kommunikation är viktigt

bts_bröllop
Foto: Helena Gunnare

Det är viktigt att kunna ha en ärlig och öppen kommunikation med sin fotograf. Därför träffar jag alltid mina brudpar innan bröllopsdagen, för att vi ska ha en möjlighet att lära känna varandra lite och prata igenom allt i lugn och ro om vad deras förväntningar är och vad jag levererar. På så sätt undviker vi missförstånd oss emellan och vi båda känner oss säkrare på alla detaljer – jag är helt på det klara med vad de vill ha och kunden känner sig trygg med att jag kommer att leverera det.

Så var inte rädda med att vara ärliga med era önskemål, men förvänta er också samma ärlighet tillbaks från fotografen. Kanske har ni önskemål som fotografen säger nej till. Det kan t ex handla om att det strider mot fotografens bildstil och varumärke. Då får man dock backa ett steg och fundera över om valet av fotograf är rätt. Läs gärna tips #1 – välj fotograf efter bildstil.

 

Kommentera

