Att fota i kyrkor

återinvigning-hedvigs-kyrka_0034

Idag har jag jobbat några timmar, det har varit återinvigning av en av våra kyrkor i Norrköping så jag var där och fotade. I början av min fotokarriär var jag alltid så nervös för att fotografera i kyrkor pga det dåliga ljuset men idag är det tvärtom, jag älskar det! Jag ser det inte som en svårighet längre, det brukar vara väldigt fint ljus i många kyrkor så man får effektfullt motljus genom de målade fönsterna. Är det väldigt mörka och lummiga kyrkor kanske man inte får så mycket motljus, men det är på sitt sätt vackert och stämningsfullt ändå, och då blir jag istället taggad av utmaningen att fota i sämre ljusförhållanden.

För de som har missat det så har jag, vid sidan av mitt företag som fotograf, en heltidstjänst som informatör för Svenska kyrkan i Norrköping. Så jag har TVÅ fantastiskt roliga jobb, hur lylligt är inte det? 😀

4 reaktioner på ”Att fota i kyrkor

Kommentera

