Fotografering på barnens villkor

bts_0003_blogg
Foto: Sara Lindgren

Idag har jag haft fullt upp. På förmiddagen fotade jag lille Viggo och hans mamma och pappa och kommande lillebror/syster 🙂 Han var lite blyg men han tyckte jag hade en jätterolig leksak som klickade roligt när man tryckte på knappen. Och så var det väldans kul att kittla mamma/bebisen så det fick han göra om och om igen. Fick även några fina bilder på bara Thomas och Janina i motljus, så mysigt med gravidbilder!

Efter fotograferingen åkte jag direkt till nästa familjefotografering, då var det Saras gulliga busungar som skulle förevigas, plus lite släktbilder. De fick säga hallonprutt, kamelfis och Blixten McQueen när vi tog gruppbilderna, brukar fungera för få barnen att tycka det är roligt 😉 Det gäller att vara flexibel när man fotograferar barn, det blir alltid mycket på deras villkor, det går inte att tvinga utan man får leka fram bilder tillsammans med barnen och låta dem bestämma tempo, sedan är det bara att hänga med så gott det går 🙂
Stackars Oliver såg aldrig kattungen som jag sa att jag hade i min kamera, när han skulle titta först så hade den gömt sig, och när han skulle titta senare så hade den gått och sovit middag. Typiskt! Natalie däremot såg kattungen TVÅ gånger! 😉

waynes-coffee

Efter lunchen åkte vi från Norrtälje till Sollentuna där det var dags för konsultation. Ett jättemysigt par med interkulturellt bröllop (Sverige – Japan) som jag ska fota om några veckor. Enkla och avslappnade människor som sätter högt värde på bröllopsbilderna = favvokunder! Nu rycker det så dant i bröllopsnerven så jag blir alldeles tokig, två veckor får jag vänta tills det är dags, det känns alldeles för långt! Tur att jag har massa roligheter där innan som gör att tiden går fortare 🙂 Imorgon är det t ex dags för ny plåtning med Make Me Glow-teamet, don’t miss!

2 reaktioner på ”Fotografering på barnens villkor

Kommentera

