Min födelsedag

kollage-födelsedag-2014

Igår var det dags för min 28e födelsedag. Jag hade fått order av min pojkvän att inte planera in någonting, för det hade minsann han gjort. Han överraskade mig med en tur på Harry Potter-utställningen och sedan en god middag ute 🙂 På kvällen åt vi min klassiska födelsedagsbakelse – rulltårta med grädde och jordgubbar på. Den har jag ätit varje födelsedag så länge jag kan minnas så den traditionen håller jag hårt på! Och det bästa med den är att det alltid blir rester, så vi har mumsat på varsin bakelse idag också 😉

Utställningen var bra! Vi var tvungna att se första filmen igår kväll, haha! Och idag har vi sett andra. Nu har vi bestämt att vi ska plöja hela boxen, vi har ju semester så tid finnes. Det enda negativa var att audioguidningen handlade väldigt mycket om hur de har tänkt kring kostymerna/klädseln. Några enstaka ljudavsnitt handlade om andra saker men annars var det mycket tjat om just kläderna. Det hade varit bättre om det hade varit lite varierat. Men det var häftigt att se alla detaljer, filmerna är väldigt välgjorda! Kan rekommendera utställningen, speciellt till er som är inbitna Harry Potter-fans! 🙂

Kommentera

