En riktigt färgstark regnbåge

regnbåge_0002_blogg

Mattias ropade från köket och frågade om jag hade laddade batterier i kameran. Jag svarade ja och då sa han att jag skulle skynda mig dit. Det visade sig att det fanns en riktigt färgstark regnbåge att fota, med tillhörande häftig himmel.

Jag knäppte av ett par bilder. 1 minut senare var regnbågen borta.
Som fotograf vill du inte missa det där ögonblicket, den där speciella och riktigt fantastiska bilden, vilket innebär att du måste vara på tårna hela tiden, alltid beredd med kameran och avtryckaren. Om du inte har hjälp förstås, från någon som ropar från köket.

Kommentera

