Nya idéer om e-kurser och workshop för fotografer

IMGP8377Foto: Annie Fredriksson

I helgen var jag som bekant i Stockholm. En hel del tid till övers på tåget och en del tid övers på hotellrummet fick hjärnan att börja arbeta. Jag fick uppslag till inte mindre än FEM stycken nya e-kurser! Det kommer att bli en serie med kurser som riktar sig främst till fotografer, men mycket material går att ta till sig för vilken småföretagare som helst egentligen. Vi kommer att göra en djupdykning i ämnena marknadsföring, försäljning, prissättning, företagsekonomi och arbetsflöde.

En del av materialet i kurserna kommer också att omvandlas till en workshop för fotografer med tillagda, nyttiga övningar i hur vi till exempel tänker kring målgrupp, varumärke och vår roll på marknaden. Så himla spännande det ska bli att jobba fram min första, egna workshop! Jag hoppas och tror att det finns ett intresse för detta bland mina kollegor och det ska bli roligt att få dela med mig av mina kunskaper inom medie- och kommunikationsvetenskap. Vad piffigt att kunna kombinera mina två jobb – kommunikatör och fotograf. Och ja, piffigt är ett ord jag gillar och använder frekvent 😉

Kommentera

