Junibacken i Stockholm

junibacken1junibacken2junibacken3

I helgen var vi i Stockholm och besökte Junibacken. Jag hade nog lite andra förväntningar än vad som bjöds på, jag trodde det var en utomhuspark med fler figurer, ungefär som Astrid Lindgrens värld fast i mindre skala. Istället var det ett litet hus man gick in i och därinne var det rätt så trångt för det var massor med folk! Även restaurangen de hade var fullproppad med föräldrar och barn i en salig röra. Så nja, det kanske inte var vad jag hade förväntat mig direkt. Men Sagotåget som man kunde åka (en utställning där Astrids härliga berättarröst hördes i högtalarna) var toppenbra tyckte jag, jättefint gjord med mycket detaljer. Och Jenny verkade ha roligt, det var väl mer vi vuxna som blev stressade när hon försvann in i myllret av människor.

Kommentera

