Kärleksfotograferingen botade min måndagströtthet

sofi_jenny

Ni vet måndagar. De kan kännas riktigt eländiga, vissa värre än andra. Man är trött, inte på hugget och att-göra-listan hopar sig efter helgens ledighet. Igår var en sådan måndag. När ingenting kändes speciellt roligt eller motiverande. Men det vände, framåt 18-tiden när jag mötte upp Sofi och Jenny vid Färgargården. Vilka härligt glada och lättsamma människor, det tog inte lång tid innan mina mungipor åkte upp till öronen. Det blev en fotografering blandat med skratt och stilla ömhet. Efter att jag kramat dem hej då gick jag med lätta steg hemåt igen, med minneskorten fulla av fantastiska kärleksbilder i ett vårigt landskap. Plötsligt gjorde det ingenting längre att det var måndag. Ingenting alls.

Kommentera

